ЗДО №5, Санаторний ДНЗ №5 ”Зернятко” Хустської міської ради, Хуст
Закарпатська область, Хустський район

Організація роботи з дітьми з ООП

Законодавство про умови доступності ЗДО для дітей з ООП

План заходів

Наказ

Ведення ділової документації щодо організації роботи з дітьми з особливими потребами

         Хто розробляє та затверджує ІПР ?

ІПР розробляє група фахівців індивідуального супроводу дитини з особливими освітніми потребами відповідно до висновку та рекомендацій ПМПК.

До неї входять:

  • вихователь-методист
  • вихователь асистент вихователя
  • практичний психолог
  • дефектолог
  • медична сестра.

До групи можна залучати фахівців інших навчальних закладів, навчально-реабілітаційних центрів, ПМПК (інклюзивно-ресурсних центрів) тощо. Завдання фахівців щодо індивідуального супроводу дитини з особливими освітніми потребами:

  • збирати інформацію про дитину, її інтереси, труднощі й обмеження, освітні потреби
  • ухвалити  консолідоване рішення про специфіку змісту навчання дитини з урахуванням рекомендацій ПМПК
  • визначати потенціал розвитку дитини, актуалізувати її позитивні особистісні якості
  • розробляти індивідуальну програму розвитку дитини
  •  контролювати загальний психічний розвиток дитини
  •  консультувати батьків з питань психофізичного розвитку дитини
  •  вести щоденник спостережень, відображаючи актуальний розвиток дитини
  •  формувати портфоліо дитини.

У процесі розроблення ІПР обов’язково беруть участь і батьки  дитини з особливими освітніми потребами (особи, які їх замінюють). Так вони будуть поінформовані про потенційні можливості дитини, динаміку її розвитку.

У процесі розроблення ІПР обов’язково беруть участь і батьки дитини з особливими освітніми потребами (особи, які їх замінюють). Так вони будуть поінформовані про потенційні можливості дитини, динаміку її розвитку.

Завідувач ДНЗ затверджує ІПР і склад групи супроводу  .

Зміст індивідуальної програми розвитку

Уніфікованої форми ІПР для дитини дошкільного віку немає, тому головне — дотримуватися вимог до змісту її розділів.

Структура індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами

Назва розділу.

 

Зміст

 

 

 

 

Загальна інформація про дитину

.

 

  • Ім’я та прізвище дитини, дата її народження
  • Прізвище, ім’я, по батькові та телефони батьків
  • Адреса проживання
  • Інформація про порушення в розвитку Дата зарахування до дошкільного навчального закладу
  • Термін дії ІПР

 

 

 

Рівень розвитку дитини

  • Відомості про рівень розвитку дитини: її знання та вміння, сильні якості, труднощі, у чому потрібна допомога
  •  Інформація про вплив порушень розвитку дитини на її здатність до успішного засвоєння інформації

 

 

 

Освітні послуги

  • Розклад корекційно-розвивальних та додаткових занять з відповідними фахівцями (вчителем-дефектологом, практичним психологом) із зазначенням кількості й тривалості таких занять

 

 

Адаптації/модифікації

  • Рекомендації щодо пристосування навчального середовища, застосування методів, матеріалів, іграшок, обладнання з урахуванням сенсорних та інших потреб дитини

ІПР розробляють на 3 місяці на основі спеціальних програм розвитку дитини дошкільного віку, рекомендованих МОН України для дошкільних навчальних закладів.

Щомісяця програму переглядають задля корегування й доповнення. Зауважте! ІПР переглядають, якщо дитина:

  • має труднощі в засвоєнні змісту навчального матеріалу
  • може перейти до наступного рівня складності виконання завдання.

Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами:

ПОСТІЙНІ УЧАСНИКИ

Директор або вихователь-методист

  • формує склад команди
  • призначає відповідальну особу щодо координації розроблення індивідуальної програми розвитку (ІПР)
  • організовує роботу команди контролює виконання висновку інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ)
  • залучає фахівців (зокрема фахівців ІРЦ) для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям
  • контролює виконання учасниками команди їх функцій
  • розробляє спільно з іншими учасниками команди індивідуального навчального плану дитини
  • залучає батьків дитини до розроблення і погодження ІПР
  • оцінює діяльність педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР моніторить виконання ІПР

Вихователь

  • забезпечує освітній процес дитини з урахуванням особливостей її розвитку та ІПP
  • готує інформацію для учасників засідання команди про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини, її сильні сторони та потреби; результати виконання дитиною навчальної програми/освітнього плану
  • бере участь у підготовці індивідуального навчального плану дитини
  • розробляє індивідуальну навчальну програму в закладі загальної середньої освіти
  • визначає спільно з іншими педагогічними працівниками рівень досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПP
  • створює належний мікроклімат у колективі
  • надає інформацію батькам про стан засвоєння навчальної програми/освітнього плану дитиною

Асистент вихователя

  • спостерігає за дитиною, щоб вивчити її індивідуальні особливості, схильності, інтереси та потреби
  • бере участь в:
    — організації освітнього процесу дитини
    — розробці ІПP
    — підготовці індивідуального навчального плану та індивідуальної навчальної програми
  • адаптує освітнє середовище, навчальні матеріали відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини
  • оцінює спільно з вчителем рівень досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР
  • готує інформацію для учасників засідання команди за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб
  • надає інформацію батькам, педагогічним працівникам щодо особливостей розвитку дитини

Практичний психолог

  • вивчає та моніторить психічний розвиток дитини
  • веде психологічний супровід дитини
  • надає корекційно-розвиткові послуги дитині згідно з IПP
  • надає рекомендації, консультації та методичну допомогу педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною
  •  

Учитель-дефектолог, учитель-реабілітолог

  • надає корекційно-розвиткові послуги дитині згідно з ІПP
  • моніторить досягнення у відповідній сфері розвитку дитини згідно з ІПР
  • надає рекомендації педагогічним працівникам щодо особливостей організації освітнього процесу, реалізації корекційно-розвиткових цілей під час навчання, технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР, та застосування адаптацій (модифікацій)
  • консультує батьків дитини

Батьки або законні представники дитини

  • надають інформацію про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі у виконанні домашніх завдань)
  • беруть участь у роботі команди, зокрема залучають до складання ІПP
  • створюють умови для навчання, виховання та розвитку дитини

ЗАЛУЧЕНІ ФАХІВЦІ

Медичний працівник закладу освіти

  • інформує учасників команди про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості
  • збирає за потреби додаткову інформацію від батьків, закладу охорони здоров’я щодо стану здоров’я дитини

Лікар, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, спеціалісти служби у справах дітей

Беруть участь у роботі команди, зокрема долучаються до складання ІПP

     

Примітка. Складено відповідно до Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти, затвердженого наказом МОН від 08.06.2018 № 609.

 

 

Фото без опису

Логін: *

Пароль: *