Організація роботи з дітьми з ООП
Законодавство про умови доступності ЗДО для дітей з ООП
Ведення ділової документації щодо організації роботи з дітьми з особливими потребами
Хто розробляє та затверджує ІПР ?
ІПР розробляє група фахівців індивідуального супроводу дитини з особливими освітніми потребами відповідно до висновку та рекомендацій ПМПК.
До неї входять:
- вихователь-методист
- вихователь асистент вихователя
- практичний психолог
- дефектолог
- медична сестра.
До групи можна залучати фахівців інших навчальних закладів, навчально-реабілітаційних центрів, ПМПК (інклюзивно-ресурсних центрів) тощо. Завдання фахівців щодо індивідуального супроводу дитини з особливими освітніми потребами:
- збирати інформацію про дитину, її інтереси, труднощі й обмеження, освітні потреби
- ухвалити консолідоване рішення про специфіку змісту навчання дитини з урахуванням рекомендацій ПМПК
- визначати потенціал розвитку дитини, актуалізувати її позитивні особистісні якості
- розробляти індивідуальну програму розвитку дитини
- контролювати загальний психічний розвиток дитини
- консультувати батьків з питань психофізичного розвитку дитини
- вести щоденник спостережень, відображаючи актуальний розвиток дитини
- формувати портфоліо дитини.
У процесі розроблення ІПР обов’язково беруть участь і батьки дитини з особливими освітніми потребами (особи, які їх замінюють). Так вони будуть поінформовані про потенційні можливості дитини, динаміку її розвитку.
У процесі розроблення ІПР обов’язково беруть участь і батьки дитини з особливими освітніми потребами (особи, які їх замінюють). Так вони будуть поінформовані про потенційні можливості дитини, динаміку її розвитку.
Завідувач ДНЗ затверджує ІПР і склад групи супроводу .
Зміст індивідуальної програми розвитку
Уніфікованої форми ІПР для дитини дошкільного віку немає, тому головне — дотримуватися вимог до змісту її розділів.
Структура індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами
Назва розділу.
|
Зміст |
Загальна інформація про дитину .
|
|
Рівень розвитку дитини |
|
Освітні послуги |
|
Адаптації/модифікації |
|
ІПР розробляють на 3 місяці на основі спеціальних програм розвитку дитини дошкільного віку, рекомендованих МОН України для дошкільних навчальних закладів.
Щомісяця програму переглядають задля корегування й доповнення. Зауважте! ІПР переглядають, якщо дитина:
- має труднощі в засвоєнні змісту навчального матеріалу
- може перейти до наступного рівня складності виконання завдання.
Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами:
ПОСТІЙНІ УЧАСНИКИ |
||
Директор або вихователь-методист |
|
|
Вихователь |
|
|
Асистент вихователя |
|
|
Практичний психолог |
|
|
Учитель-дефектолог, учитель-реабілітолог |
|
|
Батьки або законні представники дитини |
|
|
ЗАЛУЧЕНІ ФАХІВЦІ |
||
Медичний працівник закладу освіти |
|
|
Лікар, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, спеціалісти служби у справах дітей |
Беруть участь у роботі команди, зокрема долучаються до складання ІПP |
|
Примітка. Складено відповідно до Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти, затвердженого наказом МОН від 08.06.2018 № 609.