Кабінет психолога
Косик Тетяна Миколаївна – практичний психолог Санаторного закладу дошкільної освіти №5 «Зернятко».
Цілі і завдання роботи психологічної служби ДНЗ на 2024 – 2025 навчальний рік, з урахуванням воєнного стану:
- Проводити соціально-педагогічну і психологічну просвітницьку діяльність, інформувати усіх учасників освітнього процесу з питань збереження їхнього соціального благополуччя та психічного здоров’я;
- Здійснювати психологічне і соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативну і просвітницьку роботу з батьками;
- Забезпечити захист прав і свобод дітей, сприяти створенню безпечного середовища (запобігання насильству в закладі освіти, домашньому насильству, тощо).
- Надавати фахову допомогу педагогам у оволодінні практичними навичками щодо надання здобувачам освіти допомоги в умовах війни; відновленню емоційної стабільності в стресовій ситуації, розвитку психологічної стійкості учасників освітнього процесу;
- Надавати методичну допомогу педагогічним працівникам у впровадженні та застосуванні «Психологічних хвилинок» під час занять;
- Подолання наслідків травматичних інцидентів, налагодження контакту, довіри та комунікації між усіма учасниками реалізації програм із надолуження освітніх втрат;
- Формувати у здобувачів освіти національні та європейські цінності;
- Посилити профілактичну роботу з побудови безпечного, мирного освітнього середовища, яке передбачає впровадження у систему освіти технології вирішення конфліктів шляхом співробітництва;
- Продовження роботи щодо впровадження на сайті закладу освіти сторінки «Кабінет психолога» та онлайн – консультування.
Практичний психолог буде працювати над темою: «Збереження і зміцнення психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу».
У жовтні 2024 року практичним психологом проведено Воркшоп з педагогами на тему ,,Розвиток півкуль головного мозку. Кінезіологія”
Метою якого було: ознайомити учасників із різними техніками, спрямованими на розвиток півкуль головного мозку та симетричний розвиток обох півкуль; гармонізувати внутрішню сферу через розвиток уміння самовираження та самопізнання; розвивати півкулі мозку, творчий потенціал, зняти емоційне напруження.
До Всеукраїнського Дня психолога, 23 квітня 2024 року практичним психологом, проведено тренінг з педагогами на тему
«Пізнай себе – пізнаєш світ»
Метою тренінгу було: формування і розвиток настановлення на самопізнання і саморозвиток, створення позитивного психологічного клімату, формування навичок самоаналізу та самоконтролю, позитивного ставлення до себе і до інших, усвідомлення себе, підвищення самооцінки; профілактика емоційного, психологічного, педагогічного вигорання; зняття бар’єрів, які заважають людям бути більш відвертими, щирими; розкриття творчих здібностей.
Завдання:
* Створювати оптимальний соціально-психологічний мікроклімат у колективі з метою сприяння духовному і творчому саморозкриттю учасників;
* Допомагати педагогам усвідомлювати і розуміти свої позитивні та негативні риси;
* Сприяти розвитку навичок самоаналізу та самоконтролю;
* Формувати позитивне ставлення до себе, адекватну самооцінку;
* Відпрацювання навичок співпраці, толерантного ставлення до інших.
У січні 2024 року відбулася співпраця методиста та психолога, які провели тренінг - антибулінг для згуртування педагогічного колективу «Тимбілдинг»
Метою якого було: сформувати сприятливий психологічний мікроклімат у педагогічному колективі; розвивати вміння працювати в команді; ознайомити учасників з поняттям «тимбілдинг»; навчати педагогів самопрезентувати себе; емоційно налаштувати їх на співпрацю та створити сприятливий психологічний клімат; розвивати вміння відчувати колектив, формувати згуртованість; формувати комунікативні навички, навички взаємодопомоги та взаємопідтримки;
Завдання:
- створити ділову творчу робочу атмосферу серед педагогів;
- згуртовувати педагогічний колектив.
У листопаді 2023 року практичним психологом проведено тренінг для педагогів на тему «Розвиток ініціативності і активності педагогів за допомогою методів арттерапії»
Метою тренінгу було: підвищити професійну майстерність вихователів за допомогою використання арттерапевтичних технологій для формування ініціативності, активності, відновлення психологічного здоров'я в учасників освітнього процесу.
Завдання:
- знайомство учасників майстер-класу з досвідом використання арттерапевтичних технологій і їх застосуванням на практиці;
- створити позитивний емоційний клімат у учасників, використовуючи види арт-терапії як одну з форм організації тренінгу;
- сприяти розвитку професійно-творчої активності, розкриттю внутрішнього потенціалу кожного педагога, шляхом створення умов для індивідуальної і колективної роботи;
- придбання нового досвіду педагогами по використанню арттерапії для розвитку ініціативності, активності.
До дня психічного здоров'я - 10 жовтня 2023 року практичним психологом проведено тренінг з педагогами на тему
«Дбаючи про інших, не забувай про себе»
Метою якого було: допомогти колегам усвідомити важливість прийняття свого «Я», сприяти виробленню адекватної самооцінки, удосконалювати вміння пошуку шляхів для покращення настрою; навчити розумінню важливості любові до себе; пошук внутрішніх ресурсів; створити комфортну атмосферу, хороший настрій, сприяти згуртованості групи.
У травні 2023 року практичним психологом проведена ділова гра для педагогів на тему «Професійна компетентність педагогів»
Метою ділової гри було: підвищувати рівень психологічної компетентності педагогів та їх загальної психологічної культури. Сприяти розвитку емпатії та рефлексії як професійних якостей педагога. Формування позитивної Я-концепції педагога. Активізація творчого потенціалу педагогічних працівників; стимулювання бажання педагогів підвищувати свій фаховий рівень; забезпечення умов вільного спілкування та створення позитивного мікроклімату в колективі.
У листопаді 2022 року практичним психологом проведено
Тренінгове заняття для педагогів на тему
«Проблема булінгу та мобінгу у колективі»
Метою тренінгового заняття було: проаналізувати, як проявляється булінг на робочому місці, причини його прояву та як не постраждати від нього; ознайомити учасників з поняттям булінгу та мобінгу, соціальними ролями у булінгу та стилями їх поведінки, навчити учасників тренінгу розпізнавати соціальні ролі булінгу; визначити основні характеристики, поведінку та зовнішні ознаки, тих хто може стати жертвою мобінгу; з’ясувати причини поведінки учасників булінгу; визначити основні профілактичні заходи направлені на запобігання проявам мобінгу в колективі дорослих; сприяти зближенню між колегами.
У жовтні 2022 року практичним психологом проведено
Семінар - практикум з педагогами на тему
,,Самоподомога і техніки відновлення під час воєнного стану”
Метою семінару - практикуму було: навчити педагогів технікам самодопомоги під час воєнного стану; ознайомити із ознаками стресових станів; навчити технікам для роботи із своїм психологічним станом та технікам роботи із дітьми.
У листопаді 2021 року практичним психологом проведено психологічний тренінг на тему «Формування сприятливого психологічного клімату в колективі»
Метою тренінгу було: згуртування педагогічногоколектив, розвиток комунікативних навичок, емоційної стійкості, впевненості в собі, доброзичливого ставлення один до одного.
Виконуючи вправи тренінгу, педагоги вчаться розуміти один одного. Даний тренінг мотивує педагогів до самовдосконалення, рефлексії, оволодіння механізмами комунікативної компетентності.
Завдання тренінгу:
- формування сприятливого психологічного клімату;
- знаходження подібностей в учасників групи для поліпшення взаємодії між ними;
- розвиток вміння працювати в команді;
- згуртування групи;
- усвідомлення кожним учасником своєї ролі, функції в групі;
- підвищити комунікативні навички педагогів;
- підвищити настрій на удачу, щастя, добро і успіх.
У вересні 2021року практичним психологом проведено семінар - тренінг для команди психолого - педагогічного супроводу дітей з ООП на тему "Зрозуміти та допомогти. Діти з аутизмом"
Метою тренінгу було: ознайомити педагогів із термінами "аутизм", "розлади спектра аутизму" (РСА); визначити основні причини виникнення хвороби у дітей; відпрацювати навички ефективної взаємодії з дітьми, які мають ознаки аутизму, та їхніми батьками.
Святкуємо Всесвітній день психічного здоров’я в 2021році!!!
Практичним психологом проведено
Психологічний тренінг для педагогів на тему
«Збереження та зміцнення психологічного здоров’я педагога»
Мета: ознайомити педагогів з поняттям "синдром емоційного вигорання", його основними причинами і симптомами, визначити основні умови збереження емоційного здоров'я педагога;
- підвищити самооцінку педагогів, їх впевненість у собі;
- створити умови для психологічного розвантаження педагогів;
- надати інформацію про сучасні техніки і прийоми стабілізації емоційного стану педагогів.
Завдання:
1. Навчити педагогів практичним навичкам боротьби з «синдромом емоційного вигорання».
2. Створити в групі атмосферу емоційної свободи та відкритості, дружелюбності і довіри один до одного.
3. Дати можливість педагогам усвідомити складові власного психологічного здоров’я, зрозуміти взаємозв’язок психічного стану і проявів вегетативних нервових порушень;
4. Проінформувати педагогів про наявні методи профілактики й боротьби зі стресом;
5. Сприяти формуванню практичних навичок володіння собою в різних ситуаціях, збагачувати психологічну компетентність педагогів.
Тренінг для педагогів на тему ,,Ефективна дисципліна без покарання’’
Мета тренінгу: поглиблювати знання педагогів про поняття «дисципліна», «покарання»; сприяти усвідомленню впливу покарання на поведінку і психологічне здоров’я дитини; мотивувати учасників до використання гуманних і конструктивних способів взаємодіїз дітьми.
Майстер - клас для педагогів на тему "Що таке щастя?"
Тренінг для вихователів «Профілактика жорстокого поводження з дітьми»
Мета: ознайомити учасників тренінгу з актуальністю проблеми насильства в дошкільному віці, навчити педагогів реагувати на ситуації насильницького характеру.
Психологічний тренінг на тему «Розвиток творчих здібностей педагогів»
Мета: знайомство з поняттям «творчість», визначення рис творчої особистості, виявлення умов, що заважають розвитку творчості у вихователів; розвиток креативних і комунікативних здібностей учасників заняття; сприяння розвиткові творчої уяви, допитливості, сміливості та гнучкості мислення.