ЗДО №5, Санаторний ДНЗ №5 ”Зернятко”, Хуст
Закарпатська область, Хустський район

 

enlightenedКорисні посиланняenlightened


YouTube-канали для самоосвіти музичного педагога

Стаття до теми: *завантажити*

Цікавинки про будову, різновиди і особливості звучання українських народних інструментів та їх виконавців на youtube платформі від «Музичний розвивайлик»
Про рідкісний народний інструмент — бугай — від майстра Андрія Лопушинського на youtube платформі від Ukraїner Експедиція
Різноманітне звучання українських народних інструментів на відео від музею Івана Гончара
Техніки гри на бубоні від Андрія Левченко на youtube платформі від KOZA MEDIA
Як не сплутати народний музичний інструмент з традиційною музичною іграшкою розказує Ярослава Левчук
Про Бойків — найбільшу за чисельністю гірську етнографічну групу з самобутньою культурою на youtube платформі від Ukraїner Експедиція
Красноїльська Маланка. Відродження Карнавалу на каналі Ukraїner Експедиція
Вашківецька Маланка або Переберія на каналі Ukraїner Експедиція
Квітка Цісик — душа українського народу (від народження до творчості, «ЧДТРК», 2011 рік)
Квітка Цісик — Голос в єдиному екземплярі («Інтер», 2013 рік)
Квітка Цісик — «Трояндова колекція» (збірка пісень)
Про етно-гурт «ДахаБраха» на каналі від Hromadske
«ДахаБраха» (DakhaBrakha) — головна українська музика на експорт на каналі «Зе Интервьюер»
Композиція «Що з-под дуба» від гурту «ДахаБраха»
Валерія Чачибая на репетиції «ДахаБраха»/DakhaBrakha.LIVE на каналі від AristocratsTV
DakhaBrakha Live at Glastonbury (2016) на youtube каналі BBC
Майстер-клас «Українсько-білоруська танцювальна забава», веде Юлія Литвинова на каналі KOZA MEDIA
Чоловічий танець «Аркан» на каналі KOZA MEDIA
Канал Орф-педагога Tuncer Ediz Toksoy (Тунсер Едіз Токсой), Туреччина
Канал Орф-педагога Barbara Gałyga (Барбара Галига), Польща
Вивчаємо ноти з Наталією Антоник на каналі
Музика для малюків. Музичні ігри та пісні для наймолодших на каналі Анастасії Комлікової

Атестація педагогічних працівників в умовах карантину: як діяти, якщо

МОН рекомендує атестаційним комісіям усіх рівнів в установленому порядку прийняти рішення про засідання в онлайн-режимі. Як бути, якщо немає змоги це зробити, та в якому разі слід перенести засідання?

…немає змоги провести онлайн-засідання

Якщо є нагальна потреба провести засідання атестаційної комісії, але немає змоги зробити це в онлайн-режимі, необхідно вжити всіх можливих заходів для мінімізації ризику поширення COVID-19 серед учасників відповідних засідань. Зокрема слід:

  • сформувати графік роботи атестаційної комісії так, аби учасники засідань якнайменше контактували між собою;

  • скоротити кількість членів атестаційної комісії до мінімальної;

  • проводити атестацію педагогічного працівника за його відсутності чи відсутності його представника; при цьому брати до уваги його характеристики, атестаційні листи, документи про проходження підвищення кваліфікації тощо;

  • вважати неявку педагогічного працівника чи його представника на засідання атестаційної комісії як відсутність з об’єктивних причин.

…є нагальна потреба завершити атестацію

Якщо є нагальна потреба завершити атестаційні процедури, що мають на меті підвищення кваліфікаційних категорій і  присвоєння педагогічних звань, або атестаційна комісія має ухвалити рішення щодо проведення власних засідань у період карантину, слід:

  • проводити засідання у онлайн-режимі. Воно може бути як за участю педагогічного працівника чи його представника, так і без нього, якщо немає змоги підключитися в режимі онлайн до відповідного засідання атестаційної комісії;

  • організувати подання необхідних для атестації матеріалів засобами електронного та/або поштового зв’язку.

Важливо!

В усіх випадках слід керуватися інтересами педагогічного працівника, який атестується. Зокрема, розгляд питання щодо відповідності (невідповідності) педагогічного працівника раніше присвоєній кваліфікаційній категорії рекомендується відтермінувати до завершення карантину.

Якщо атестаційна комісія не може ухвалити рішення на користь педагогічного працівника через його відсутність чи відсутність його представника або тому, що немає змоги підключитися в онлайн-режимі до відповідного засідання атестаційної комісії, слід перенести атестацію. У такому разі за педагогічним працівником зберігається раніше присвоєна кваліфікаційна категорія до проведення атестації у встановленому законодавством порядку.

Розроблено відповідно до листа МОН «Щодо проведення атестації педагогічних працівників у 2020 році в умовах карантину» від 27.03.2020 № 1/9-179.


Корисні матеріали для розвитку дітей удома

Музичні інструменти

Презентація для дітей від 2 років «Звуки музичних інструментів» (у двох частинах) на каналі «Умачка»

Розвивальний мультфільм про музичні інструменти із завданнями на каналі BestForKids

Музично-дидактична гра «Впізнай музичний інсрумент» на каналі Вероніки Кайдалової

Розвивальне відео про музичні інструменти разом з Пізнайко «На пошуки музичних інструментів»

Розвивальне відео «Музичні інструменти разом з Дракошею»

Грамофон від Фіксиків

Барабан від Фіксиків

Музична шкатулка від Фіксиків 

Театр

Види лялькових театрів для дітей на каналі «Музичний розвивайлик»

Види театру та Театр тіней від Фіксиків 

Забавлянки від співачки Росави на каналі Rosava Krasava

Дощик

Колискова для пальчиків

Бігла мишка, несла горішка

Вальсувало совеня 

Відео-ігри на каналі музичного керівника Оксани Вдовиченко

Онлайн-гра «Мама і малюки» — звуковисотність

Онлайн-гра «Зоопарк» — активне ритмо-слухання музики

Онлайн-гра «Весняний день» — активне слухання музики

Онлайн-гра «Мавпенята» — пальчикова гра 

Пісенна добірка караоке з улюбленими мультиплікаційними героями

Маша та Ведмідь — усі пісеньки з мультфільму від TaDaBoom Україна

Колискова 

Цікаві фізкультхвилинки

Руханки, пісні, фізкультхвилинки на каналі «З любов’ю до дітей»

Традиційний танець «Гречаники» на каналі Інни Борисенко

Традиційний танець «Плескач»


Який рівень паніки у вас і ваших близьких

Оберіть один варіант відповіді, який максимально відповідає вашому стану

1. Як на ваш заклад вплинув карантин?

А) Роботи немає, зарплату зберігають

Б) Навантаження збільшили, зарплату не підвищили

В) Навантаження і зарплату збільшили

Г) Навантаження збільшили, але сенсу в ньому немає. Зарплату не змінили

Д) Немає ні роботи, ні зарплати

Е) Нічого не зрозуміло. Усі мовчать. Жодної впевненості в тому, що буде завтра

Є) Немає далекої перспективи. Плануємо роботу лише на тиждень наперед

Ж) Нічого не змінилось

2. Скільки годин на день ви читаєте новини?

А) Годину на день

Б) Дві години

В) Три години

Г) Щоразу, як бачу в повідомленні яскравий заголовок

Д) Зараз новини важливі як ніколи. Часто шукаю інформацію, коли тривожно. А тривожно мені часто

Е) Не лише читаю, а й обговорюю з близькими

Є) Не лише читаю, а й обговорюю з колегами в чаті

Ж) Я на інформаційній дієті. Читаю заголовки тільки в експертних джерелах. Перевіряю аргументацію

3. Порівняйте себе з собою місяць тому. Помічаєте зміни в апетиті?

А) Нічого кардинально не змінилося

Б) Від’їдаюсь, як ведмідь перед сплячкою

В) Переїхав(ла) на дачу, тут далеко до супермаркета, можна сказати, худну

Г) Підсів(ла) на здорове харчування, боюся втратити форму на дистанційці

Д) Їжа — не головне. Зараз треба заощаджувати гроші

Е) Закупився(лась) гречкою, а зараз насолоджуюсь глазурованими сирками, поки не розібрали

Є) Радісно відвідую напівпорожні магазини — там нормально все дезинфікують

Ж) Вчуся готувати, їм більше — якщо вірити інтернету, то якраз корисної їжі

4. Знаходите час на фізичну активність?

А) Ні. І це ніколи не було моїм коником

Б) Менше, ніж раніше. Вдома не потренуєшся, як у фітнес-клубі

В) Раз на тиждень посилено. Крім того — піднімаюся пішки сходами, присідаю

Г) Скачав(ла) курси, планую почати тренуватися вдома, бо ж скоро літо

Д) Почав(ла) робити зарядку. Поки не щодня, але коли не лінуюся — це додає енергії

Е) Підсів(ла) на йогу/фітнес. По-новому відчуваю своє тіло

Є) Сиджу за комп’ютером, ходжу в магазин та лежу/сплю — ось і всі вправи

Ж) Забагато справ і проблеми з організацією часу. Мені не до того

Як рахувати результати 

Запитання

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

1

400

200

0

500

600

700

300

100

2

100

200

300

400

500

600

700

0

3

100

500

300

0

600

700

400

200

4

500

100

200

400

300

0

700

600

Ваш результат

До 500 балів — ви еталон спокою, як магістр Йода із «Зоряних війн», заразилися панікою менше ніж на 20%. Ви умієте відрізняти факти від фейків, не підтримуєте масову істерію та приділяєте увагу собі. Тепер передайте свою майстерність колегам та рідним. Навчіть їх розважатися із користю для психіки та фільтрувати новини. Ви не тільки захистите їх, але й знизите ризик заразитися істерією в робочому процесі.

600—1100 балів — вас штормить від паніки на рівні між 21% та 40%, як ельфів у «Володарі перстнів». Ви намагаєтесь відволіктися, подумати про щось інше, але здаєтеся черговій рекомендації Google. Поставте блокування реклами, відпишіться від спаму та непотрібних підписок, щоб не збуджувати психіку зайвими новинами. Так вам буде простіше створити режим «стерильної камери» й зосередитися на справах.

1200—1700 балівви знаєте, як захищати мозок від «промивання», ба більше: й самі можете його «промити» будь-кому, на бажання. Але іноді забуваєте правила й потрапляєте на високі хвилі паніки — від 41% до 60%, як каскадер Кліфф Бут у виконанні Бреда Пітта у фільмі «Одного разу в Голлівуді». Ви завжди були рупором для колективу, і зараз ваш голос особливо значимий, тому не шкодуйте часу — особисто перевіряйте джерела інформації, на які посилаєтесь.

1800—2300 балів — вас дратує будь-яка дрібниця, як Серсею із «Гри престолів». У збудженому стані ваше критичне мислення дорівнює нулю, і ви влаштовуєте скандал за шкалою від 61 до 80 балів зі 100. Проблема в тому, що зараз ви вкрай рідко повертаєтеся до стану адекватності. Ви більше «накручуєте» себе, тоді як проблеми може й не бути взагалі. Навчіться дихальним лайфхакам, щоб не піддаватися панічним атакам і не тривожитися надмірно.

Від 2400 балівви суцільна паніка, король чи королева драми, як герой останнього «Джокера». Ви сильний емпат, але не вмієте це контролювати і схильні панікувати за шкалою вище 80%. Щоб не піддаватися масовому психозу та приймати грамотні рішення, практикуйте всі вправи зі статті щодня. А через три дні підключіть колег та близьких — особливо тих, хто більше за інших нагнітає ситуацію. І все налагодиться.


Пам'ятка для педагогічних працівників
"Розширюємо професійний словник"

Корекційний педагог або дефектолог — фахівець зі спеціальною освітою (дефектологія), який володіє методиками розвивального і корекційного навчання та працює із дітьми, що мають порушення психофізичного розвитку. Завдання корекційного педагога — розвивати та корегувати основні психічні процеси дитини — пам’ять, мислення, увагу, мовлення, а також її поведінку, комунікативні та академічні знання і навички. Фахівець допомагає дітям, які мають психічні та/або фізичні розлади, адаптуватися в суспільстві. Професійна діяльність тісно пов’язана з медициною, соціологією, психологією.
 Дефектологів часто плутають із логопедами, але перші займаються з дітьми, які мають затримку мовленнєвого розвитку або захворювання ЦНС, а другі корегують мовлення цілком здорових дітей. Отже поле відповідальності логопеда — це домовленнєвий розвиток дитини, формування її словникового запасу, мовленнєва імітація, структура мовлення.
 Існує кілька напрямків дефектології, які визначають поле діяльності корекційного педагога:
 • сурдопедагог — адаптує дітей із хворобами слуху;
 • логопед — виправляє дефекти мовлення;
 • тифлопедагог — реабілітує слабкозорих і сліпих дітей;
 • сурдотифлопедагог — працює із сліпоглухонімими дітьми;
 • олігофренопедагог — розвиває та адаптує дітей із порушеннями розумового розвитку;
 • ортопедагог — допомагає дітям із вадами опорно-рухового апарату.

Коуч (від. англ сoach — тренер) — фахівець із гуманітарною здебільшого вищою психологічною освітою, що спеціалізується на розвитку вміння досягати поставленої мети. Завдання коуча — спрямовувати клієнта самостійно шукати відповіді на його запитання, а також відпрацьовувати до автоматизму різні життєві та навчальні ситуації. Основну увагу під час роботи коуч приділяє тому, аби мотивувати клієнта до змін, розкрити потенціал та максимально його розвинути. Утім, не всі коучі — психологи, і не всі психологи — коучі.

Медіатор — радше не професія, а роль. Медіатором може бути фахівець із вищою психологічною освітою, що спеціалізується на конфліктології, соціальній психології та психології управління персоналом. Медіація — технологія врегулювання конфліктів за участю третьої нейтральної, незацікавленої сторони — медіатора, або посередника. Він забезпечує комунікацію між учасниками конфлікту та допомагає їм досягнути певного прийнятного для усіх рішення. Під час розв’язання конфлікту медіатор спрямовує зусилля на те, щоб створити комунікативні ситуації, у яких учасники конфлікту можуть спокійно обговорювати ситуацію, що склалася, та контролювати процес ухвалення рішень щодо умов її врегулювання.

Невролог — лікар, який спеціалізується у неврології — розділі медицини, що вивчає анатомію, фізіологію та захворювання центральної і периферійної нервової системи. Невролог має вищу медичну освіту, він діагностує і лікує захворювання нервової системи, проводить їх профілактику. Оскільки для багатьох захворювань нервової системи властиві зміни у поведінці та психічному функціонуванні, до їх лікування залучають і психіатрів.

Нейропсихолог — фахівець, який має вищу психологічну освіту та спеціалізується на нейропсихології — галузі психологічної науки, що вивчає зв’язок вищих психічних функцій та поведінки зі структурами мозку. Нейропсихолог знає, як працює та розвивається мозок, як робота мозку пов’язана з психічними та психологічними проявами. Крім цього, він володіє методами діагностики розвитку різних психічних функцій та його корекції.

Практичний психолог — фахівець, який має повну вищу освіту за спеціальністю «Психологія». Практичний психолог може займатися психологічними діагностикою, корекцією, профілактикою, консультуванням, просвітницькою діяльністю, а також розвивати різноманітні особистісні навички та здібності. Хоча практичний психолог може широко застосовувати свої професійні знання та вміння, однак він не має права ставити діагнози, надавати поради щодо медичного лікування або вживання медичних препаратів.
 Поле відповідальності практичного психолога — емоційно-вольова сфера і ставлення до навколишнього світу, оцінка ситуацій та емоцій.

Психіатр — лікар, який спеціалізується на психіатрії — галузі медицини, що вивчає причини виникнення, прояви, перебіг, методи профілактики та лікування психічних розладів. Психіатр має вищу медичну освіту, він діагностує, лікує, проводить профілактику та реабілітацію психічних захворювань, а також здійснює їхній облік та експертизу. У своїй роботі психіатр може використовувати фармакологічні препарати, психотерапевтичні техніки чи фізіопроцедури.

Соціальний педагог — фахівець, який має вищу гуманітарну освіту й спеціалізується на соціальній педагогіці — галузі, яка межує з психологією та соціологією. Соціальний педагог взаємодіє з дитиною в процесі її розвитку та соціального становлення. Тому він намагається створити спеціальні умови для того, аби дитина:
 • успішно соціалізувалася та адаптувалася у мікро- та/або макрогрупах;
 • набувала соціальної компетентності;
 • формувала свою особистість, стверджувалася як член суспільства;
 • входила в активне громадське життя.
 Аби реалізувати ці завдання, соціальний педагог активно взаємодіє з батьками дитини.

Тьютор (від англ. tutor — наставник) — так само як і медіатор, це радше не професія, а роль, яку може виконувати фахівець із гуманітарною — психологічною та/або педагогічною освітою. У сучасних українських реаліях тьютори переважно працюють із дітьми, які мають особливі освітні потреби. Тьютор є посередником між педагогом та дитиною, між освітніми вимогами та освітніми потребами. Основне завдання тьютора — супроводжувати свого підопічного в дії, приміром, у навчанні та комунікації з іншими учасниками освітнього процесу — дітьми та педагогами. Крім цього, тьоютор бере участь у розробці індивідуальної програми розвитку для свого підопічного і відповідає за її реалізацію, підтримує та мотивує дитину.

Логін: *

Пароль: *